Jonna berättar att hon hittade väskorna från Decadent av en slump.
- När jag läste om väskorna i Martina Bonniers spalt i Damernas Värld tyckte jag att de var justa, men tänkte inte så mycket mer på det. När jag sedan var på modemässan gick jag av en slump förbi deras monter och då föll jag för väskorna på en gång. Jag kände helt enkelt att det bara var ett måste att prova att ta in dem till butiken.
Enligt Jonna är det först och främst det fina skinnet i väskorna som gjort att hon valt att köpa in 20 stycken i olika modeller. Men hon nämner också väskornas färger och det klassiska snittet som skäl till inköpet. Hon säger:
-Färgerna är ju något så fantastiskt fina. Man bara blir glad av dem. Dessutom gör väskornas tidlösa design att en 18-åring såväl som en 75-åring kan bära väskan. Väskorna vänder sig därför till alla åldrar, vilket är den målgrupp jag har i butiken på dam.
Att väskorna håller ett relativt högt pris är inget Jonna ser som ett problem. Snarare har butiken anammat en inställning som uppmuntrar kunderna till att planera sina inköp av dyra varor för att få råd. Hon säger:
- Jag kommer inte att ligga med något jättestort lager på väskorna. Men det kommer att kunna gå att beställa utan några problem. Då har man väskan på några dagar. Sedan finns det också möjlighet att lägga undan en vara om man vet att man verkligen vill ha den men inte kan betala på en gång. Det är ju lite så jag vill ha det i butiken också!
Genom att ta in ett lite dyrare och lyxigare märke som Decadent hoppas Jonna kunna ge Gävle ett modelyft.
-Jag hoppas att det kan bli en it-väska här i stan. Hittills har vi ju inte haft något sånt här märke i Gävle och det vore roligt om Decadentväskorna kan bli sommarens finväska. Och eftersom det är så fint skinn i dem kommer den som köper en väska att kunna ha den länge, säger Jonna.

För mer information kontakta:
Jonna Lindström, Muskot Fashion & Lifestyle, Tel; 026-122525 eller mail: lindstrom_jonna@hotmail.com.

1. Dv Augusti 2010 - Av Martina Bonnier
Danska succéväskor - När danska designern Karina Mundt hittade några gamla arbetsväskor från 1970-talet fick hon tillräckligt med inspiration för att lansera väskmärket Decadent. Sedan starten 2005 har väskorna gjort succé i Danmark och jämförts med engelska Mulberry. Nu är det dags att erövra Sverige. Jag gillar strukturen i Working bag, 2 800 kr.