Adam Tensta tog i somras steget ut i rampljuset med debutsingeln They Wanna Know. Med rotation på ett stort antal av Sveriges radio- och TV-stationer samt intervjuer i bl. a. SvD, DN, Stockholm CITY och Punkt SE har Adam Tensta styrt svensk hiphop i en ny riktning. Nu har nya singeln My Cool slagit igenom ordentligt. Bland annat så spelar P3 och The Voice den och videon var Fresh! på MTV och Veckans Hitvarning på ZTV under samma vecka. Med ett nytt sound, inte bara för Sverige utan helt enkelt ett nytt sound, är det nu dags för debutalbumet It's A Tensta Thing.
På It's A Tensta Thing får lyssnaren en inblick i den 24-årige supertalangens liv. Adams berättelser sträcker sig från uppväxten på 80-talet med Transformers, Nintendo och helikopterfrisyrer samt en dystrare sida med en frånvarande pappa och en bror som försörjde familjen genom att sälja droger, fram till nu när han dagligen kan se sig själv på TV och i tidningar. Albumet är tillägnat de Adam önskar att han kunde träffa eller höras med oftare, personer som på ett eller annat sätt varit en del av hans liv.

Tillsammans med flera gäster och RMH entertainments eget producent-team Major Factors, som ligger bakom den största delen av albumets 14 spår, är Adam Tensta redo att skriva ett nytt kapitel i svensk musikhistoria. It's A Tensta Thing släpps på K-Werks i samarbete med RMH entertainment den 30 november.


Text hämtad från http://www.myspace.com